Engineering Complex a jövő gyártása.

Engineering Complex a jövő gyártása.

 

Üdv mindenkinek! Kicsit késve, de még időben azért, megjöttem egy kisebb összefoglalóval az új struktúrák terén.

Mint tudjátok a CCP az EVE Online kódját megpróbálja megújítani, hogy fejleszthető legyen, bármikor hozzá lehessen adni új dolgokat, így a régi struktúrák nagy részét lecseréli. Első körben az Outpost-okat váltották fel a Citadel-lek, amik nagyon hasznosnak is bizonyultak.

Pár különbség erről is azoknak, akik esetleg nem tudják az előzményeket:

Az Outpost nem tudta megvédeni magát, és jelenleg egy darab Entosis-al egyenként meg lehet bénítani a szerviz modulokat, illetve Entosis-al lehet elfoglalni az állomást. Erős támadáskor Reinforced mode-ba kerül, majd a 2. Entosis támadás után Free portos, 3. után pedig elfoglalható lesz az ellenség számára. A beállíthatósága is enyhén szólva régi és bonyolult. Standing-hez van rendelve minden funkció és nem lehet kivételeket alkalmazni.

Ezzel szemben a Citadel-lek:

Fittelhetőek mind service modullal, mind rendes fittekkel, mint a hajók. Így erre lehet harci dolgokat pakolni, hogy megvédje magát. Természetesen önmagától nem fog tüzelni senkire, 1 valakinek bele kell ülni az irányító központba és az a személy irányítja az állomás fegyverrendszerét. Itt nincs standing alapú beállítás. Csoportokat kell létrehozni, amelyekhez hozzá lehet rendelni személyeket, cégeket, szövetségeket, és ezeket a csoportokat adhatjuk hozzá a Citadel funkcióihoz, mint például, docking, office, reprocess, stb és ezeknek beállíthatjuk, hogy milyen árakat használjanak. Plusz nagy előnye, hogy mi magunk állíthatjuk be, hogy mikor támadható az állomás.

 

Engineering Complex avagy a jövő ipara.

A közel jövőben érkező új UPDATE, amit nemrég átraktak november 8-áról november 15-ére, tartalmazni fogja az új struktúrát, amely a POS-ok azon változatait fogja felölelni, amelyek a gyártás kutatás technológiájával foglalkoztak. Ezeknek az új struktúráknak a neve Engineering complex.

47354a2f859fa8a6d97a97901aba1c6b069ceea7

Működési elvük ugyan az, mint a citadel-áké, fittelhetőek bár ez elég limitált slot mennyiség lesz. Új service modulok lesznek hozzájuk, amik eddig nem voltak bent a játékban, Capital Shipyard, Supercapital Shipyard, Research Lab, Invention Lab. Ezek a service modulok felfittelhetőek mind a régi, mind az új Upwell struktúrára, kivéve ha az adott szerviz modulnál ez megvan jegyezve. Ilyen például a Capital Shipyard és a Supercapital Shipyard, azok csak az Engineering Complex-en lehetnek felszerelve.

Nézzük akkor a 3 új struktúrát: medium, large, xlarge méretben.

 

Medium-nak a neve Raitaru

c0f94e00a51b41c5187f20b375bd7665b528e143

CCP írta:

Role Bonus:

25% bonus to all structure engineering rig effects
5% reduction in manufacturing and science required time
25% reduction in Engineering Service Module fuel consumption

Slot Layout: 3H, 2M, 1L, 3 Service, 1 Launcher

Fittings: 1,200,000 PWG, 15,000 CPU
Defense (shields / armor / hull): 4,800,000 / 4,800,000 / 4,800,000
Resistances (EM/Therm/Kin/Exp): 20 / 20 / 20 / 20
DPS Cap: 5000
Fighter Slots: 0 Tubes
Weekly vulnerability hours: 9
Capacitor (amount / recharge / cap per second): 100,000, 3600s, 27.8
Max Locked Targets: 8

Docking allowed for: all subcapital ships, freighters

The required materials for building a Raitaru are:

Structure Construction Parts     1
Structure Hangar Array 1
Structure Storage Bay   1
Structure Laboratory     1
Structure Factory            1
Structure Repair Facility               1
Structure Reprocessing Bay       1
Structure Docking Bay   1
Structure Office Center               1

Gyártási költsége jelen árak szerint olyan 700 milló körüli. Ez 40% -al kevesebb kiadás, mint a medium citadel.

A Large neve Azbel

51b0729411c6ba1080ed15e7016eb15a8ef41cf6

CCP írta:

Role Bonus:


25% bonus to all structure engineering rig effects
10% reduction in manufacturing and science required time
25% reduction in Engineering Service Module fuel consumption

Slot Layout: 4H, 3M, 2L, 5 Service, 2 Launcher

Fittings: 2,500,000 PWG, 30,000 CPU
Defense (shields / armor / hull): 14,400,000 / 14,400,000 / 14,400,000
Resistances (EM/Therm/Kin/Exp): 20 / 20 / 20 / 20
DPS Cap: 15,000
Fighter Slots: 3 Tubes, 3 Light, 2 Support
Weekly vulnerability hours: 18
Capacitor (amount / recharge / cap per second): 200,000, 7200s, 27.8
Max Locked Targets: 8

Docking allowed for: all subcapital ships, freighters

The required materials for building an Azbel are:

Structure Construction Parts     6
Structure Hangar Array 4
Structure Storage Bay   4
Structure Laboratory     8
Structure Factory            8
Structure Repair Facility               4
Structure Reprocessing Plant    4
Structure Docking Bay   4
Structure Market Network         4
Structure Medical Center            4
Structure Office Center               4
Structure Advertisement Nexus              4

Gyártási költsége jelen árak szerint olyan 5,2-5,4 milliárd körüli. Ez 60% -al kevesebb kiadás, mint a large citadel.

Az X-Large neve  Sotiyo

9cdf1f3920576faca271240733710d61ba23b75b

CCP írta:

Role Bonus:

25% bonus to all structure engineering rig effects
15% reduction in manufacturing and science required time
25% reduction in Engineering Service Module fuel consumption

Slot Layout: 6H, 4M, 3L, 6 Service, 3 Launcher
Fittings: 4,000,000 PWG, 50,000 CPU
Defense (shields / armor / hull): 72,000,000 / 72,000,000 / 72,000,000
Resistances (EM/Therm/Kin/Exp): 20 / 20 / 20 / 20
DPS Cap: 75,000
Fighter Slots: 5 Tubes, 5 Light, 3 Support
Weekly vulnerability hours: 36
Capacitor (amount / recharge / cap per second): 400,000, 14,400s, 27.8
Max Locked Targets: 8

Docking allowed for: all subcapital ships, standard capital ships

The required materials for building a Sotiyo are:

Marines               250
Janitor  500
Structure Construction Parts     60
Structure Hangar Array 40
Structure Storage Bay   40
Structure Laboratory     80
Structure Factory            80
Structure Repair Facility               10
Structure Reprocessing Plant    10
Structure Docking Bay   10
Structure Market Network         10
Structure Medical Center            10
Structure Office Center               10
Structure Mission Network        1
Structure Electromagnetic Sensor           1
Structure Acceleration Coils       1
Structure Advertisement Nexus              8

Gyártási költsége jelen árak szerint olyan 29-31 milliárd körüli. Ez 90% -al kevesebb kiadás, mint az x-large citadel.

 

 

A legfontosabb észrevételek az új struktúráknál:

Nem árt észrevenni, hogy míg a medium citadel-nek a támadhatósága csak 3 óra hossza volt, ennek már 9 óra. A Large-nak 6-ról 18 órára nőtt, míg az x-large-nak 12-ről 36-ra. Az Engineering Complexek hitpoint-ja, az az a HP-juk 33%-al kevesebb, mint az elérhető citadel megfelelőik.

A dokkolásuk más, mint a citadel-eknek. A médium az lényegében nem nagyon változott: subcapital hajók és frighter hajók. A Large-ban viszont van változás, a  citadel-en dokkolhatnak a capital hajók is, itt nem. Gyártani lehet rajuk capital-t, ki is tudnak dokkolni, de vissza már nem. Hasonlóképpen működik az x-large is. Supercapital osztályú hajók gyárthatóak rajta, de dokkolni nem tudnak benne.

 

A rig rendszer. 

Fontos észrevétel, hogy számítani fog milyen rendszerben tesszük le az új upwel struktúrát, Ugyanis területfüggő bónuszok lesznek. Highsec-ben az alap értéket használják a rigek, míg lowsec-ben 50%-al, nullsec-ben pedig 75%-al többet, mint az alap.

Mivel Industrial Complexum-okról van szó, így ilyen rig-ek is várhatóak. Lényeges dolog, hogy csoportokat hoztak létre a rig-eknél és csoporton belül vannak szétszedve több fajtára a rig-ek. A struktúrák méretétől változik, hogy mennyire vannak szétszedve a rig-ek. Hogy mire gondolok?

 

Nézzük előbb a médium csoportokat:

- Ship (Modules, Rigs), Personal Deployables, Implant, Cargo Containers
- Ammunition, Charges, Scripts
- Drones, Fighters
- T1 (Frigates, Destroyrs), Shuttles
- T1 (Cruisers, Battlecruiser ), Industrial Ships
- T1 (Battleships, Freighters), Industrial Command Ships
- T2 (Frigates, Destroyrs), T3 Destroyers
- T2 (Cruisers, Battlecruiser, Haulers ), Exhummers, T3 (Cruiser, Subsystem)
- T2 (Battleships), Jump Freighters
- T2 (Components, Capital Components), Tools, Data Interfaces, T3 Components
- Capital Construction Components
- Structure (Components,Moduls) Upwell Structures, Starbase Structures, Fuel Blocks

12 db csoport lesz a medium rig-ek számára, mindegyik csoportban 2 fajta rig-et lehet használni. Ezek a rig-ek a gyártási anyagköltséget és az időt fogják befolyásolni. Különböző értékek lesznek high-low-null sec között.
T1 rig   2,4%   3,6%  4%  ME bónusz
T1 rig   24%  36%   40% TE bónusz
T2 rig   2,88%   4,32%   4,8%  ME bónusz
T2 rig   28,8%   43,2%  48%  TE bónusz

Lesz a médiumnak még 4 kutató csoportja: Invention, Material effiency Blueprint research Time effiency Blueprint research, Blueprint Copy,
itt szintén csoportonként 2 fajta rig lesz  „cost” csökkentő rig és idő csökkentő.

 

A large és x-large csoportokról bónuszoktól az alábbi képen tájékozódhattok.

dff4e1f963d8989beffabe0ab5da22b0440995fd

 

 

Fontos még megemlíteni, hogy mi lesz, ha megsemmisül a komplexum. Lényegében ugyan az az elv, mint a citadel-ákon. Amit mégis meg kell említeni, az az éppen folyamatban lévő gyártások és kutatások, és a használatban lévő BPO-k. Jó hír, hogy, ha BPO-ról megy a gyártás, akkor a BPO az ugyanúgy megmenekül az assets-ünkkel együtt. Ami a BPC-t és az anyagokat - beleértve a BPO-ról indított gyártás anyagait is - illeti, azok elvesznek, vagyis ezek belekerülHETNEK a wreck-be.

 

 

Ha valamit esetleg félre értettem fordításaim során, elnézést érte. Igyekszem javítani.

 Forrás: https://community.eveonline.com/news/dev-blogs/building-dreams-introducing-engineering-complexes/

Hozzászólások:

Bejelentkezés
Még több...