Hungarian Defense Force Interjú - DUST 514

Hungarian Defense Force Interjú - DUST 514

 

Résztvevők:

N7 JETI (CEO)
MR Hexal
, Frenzy Gabriella (Direktorok)

 

Kathryn: Sziasztok! Köszönöm, hogy elfogadtátok a meghívást!

N7 JETI: Mi is köszönjük.

Kathryn: Legelőször kérlek, mutatkozzatok be és mondjatok magatokról néhány szót, hogy kicsit a karakteretek mögé láthassunk!
A Hungarian Defense Force mondhatjuk jelenleg a legnagyobb magyar DUST-os cég. Mikor és hogyan alakultatok? Hányan vagytok jelenleg?

N7 JETI: Balda Róbertnek hívnak, nick nevem N7 JETI, a Hungarian Defense Force CEO-ja vagyok és valamilyen szinten az egyik alapítója. Szerbiából származom, de a magyar állampolgárságom is megvan, Budapesten is éltem kint egy fél évet. Tehát annyira nem áll távol tőlem ez a Hungarian Defense Force név. Idestova a corporation 8 hónapja alakult és egyelőre 8-9 aktív tagot számlál. Szeretnénk fejlődni, EVE-sekkel is találkozni, akár DUST-ban, akár EVE-en keresztül a Faction Warfare-ben.

MR Hexal: MR Hexal a nevem, a corp direktora vagyok, segítettem megalapítani a klánt, még a legelső verzióját januárban, februárban. Akkor még csak ketten voltunk, nem számítottunk arra, hogy ilyen sokan leszünk. Szerencsénk volt eddig. Februárban még örültünk, ha 2-nél több ember van benne a csapatban. :) Magyarországon, Budapesten élek.

N7 JETI: Tedd hozzá, hogy nyugodt természetű vagy. :P

MR Hexal: Általában nyugodt vagyok, csak amikor felidegesítenek, akkor kitör a vulkán.

N7 JETI: Iskolába jársz vagy inkább mellé.

MR Hexal: Jaja, szoktam látni a fedelét kívülről. Főiskolára járok… hova járna az ember, ha nem főiskolára...

Kathryn: Mellé. :P

MR Hexal: Bejárok, mert bent melegebb van. :)

N7 JETI: A DUST Eléggé mély völgyben van most és ez érezteti hatását az emberek idegállapotán. De itt vagyunk, csináljuk, megyünk, de ha hamarosan nem történnek változtatások - pár dolgot kellene csak javítani – akkor lehet, hogy így 1 év után lassan elfogy a türelmünk. A DUST egy jó játék, meg tényleg minden fasza, különben nem játszanánk vele, de igazából az utóbbi patch-ek, amik kijöttek inkább rontottak rajta, mint javítottak volna.

Ha valaki akar jönni DUST-ozni, az nyugodtan jöjjön, csak most várjon egy-két hónapot, hogy kijöjjön az 1.8-as update, mert attól elég sok mindent várunk és utána kéne megpróbálni, mert most a DUST inkább idegi alapon kötélhúzás, mint szórakoztató program.

Frenzy Gabriella: Frenzy Gábor vagyok, én is úgy lassacskán egy éve játszom Jetiékkel. Mint ahogy már kiderült nagyon csendes figura vagyok. Mondhatom azt, hogy a csapatnak én vagyok a lelke.

N7 JETI: Igen, ez mondjuk tény.

Frenzy Gabriella: Én tartom őket életben a csata folyamán.

N7 JETI: Igen, határozottan ő a healer (szerk.: healer = gyógyító, javító).

Frenzy Gabriella: Én keltem, javítom őket, lőszert adok, ha kell. (szerk.: a medic (starter fit) vagy nanit injector-ral rendelkező karakter oda megy amikor lelőttek, és befecskendezi a testedbe a nanitokat (nanobotok), amik megjavítják a tested kritikus sérüléseit, így tovább harcolhatsz. Nem minden esetben lehet alkalmazni, jellemzően, ha gránát által robbantál fel, tank, orbital strike talált el, nem lehet felkelteni)

N7 JETI: Frenzy igazi logi pro. Maradjunk annyiban, hogy csöndes, de elengedhetetlen tagja a csapatnak. És az egyetlen ember a corporation-ben, aki tud Dropship-et vezetni. A Dropship csapatszállító repülőgép, 6 ember + a pilóta fér el benne, ami elég jó kapacitás. Frenzy az egyedüli, aki hosszabb távon tud vele repülni anélkül, hogy lezuhanna. Mert én is tudok Dropship-et vezetni, meg a Hexal is, csak mindketten 5 méter után kőként fúródunk a talajba. Nem egyszerű Dropship-et vezetni, Frenzynek pedig valami Isten adta tehetsége van hozzá, ő a healer is az osztagban, plusz a pilóta. Tehát mindenféleképpen nélkülözhetetlen tagja a cégnek. :)

Kathryn: Akkor lehet EVE-ben is jól elboldogulna. :)

N7 JETI: Maradjunk egyelőre egy időrabló játéknál, ne akarjuk belevinni még egybe. :)

Frenzy Gabriella: Egy bőven elég. :)

Kathryn: A DUST az EVE Online-al összekapcsolódik, bár más műfajt képvisel. A cégben - vagy úgy általában a játékban - mit tapasztaltatok ki vannak többen, akik EVE-ztek és úgy kezdtek el DUST-ozni vagy akiket csak a DUST világa fogott meg, de sose volt közük az EVE-hez? Ti EVE-ztetek?

N7 JETI: Hát talán az utóbbi az, ami gyakoribb, tehát EVE-t tudtommal a corporation-ből 1-2 ember próbálta, ők is csak így futólag. Igazából az EVE világa fogott meg - mert a DUST is az EVE-ben játszódik - de a DUST-on keresztül. Úgyhogy EVE-hez olyan túl sok közünk nincs, egyedül a legújabb corp tagunk, Kira – akit tudtommal ti is ismertek – ő az, aki aktívan EVE-zik közülünk. Természetesen kicsit azért utána néztünk az EVE-nek is, hogy mi fán terem, de én bevallom a DUST előtt 1-2 helyen hallottam csak, hogy EVE Online, de fogalmam sem volt, hogy miről van szó. Miután elkezdtünk DUST-zoni, azért utána néztünk a dolgoknak, 4 frakció, stb..., úgyhogy mostanra mondhatom elég jól képben vagyunk az EVE-vel kapcsolatban is, de én egy percet nem játszottam vele.

Kathryn: És ki akarjátok egyszer próbálni?

N7 JETI: Engem megmondom őszintén, érdekel, Hexal pedig az egyik a cégből, aki próbálta. Egyszer szívesen kipróbálnám, de az is elég időrabló játék és abból már itt a DUST. Kettőre pedig így munka mellett nem tudom, mennyi idő jutna.

Szoktunk találkozni néha magyar EVE-sekkel is, akik EVE-ből jöttek DUST-ozni, de eddig össz-vissz 2 vagy 3 emberrel. Azt lehet mondani, hogy a túlnyomó többség, 99% a DUST-ot próbálja ki. Vagyis nem az EVE-ből ismeri az univerzumot és jön át a DUST-ba, hanem felmegy Playstation-re, meglátja, hogy ingyenes játék, letölti, belenéz és akkor vagy marad vagy nem marad. Sajnos az utóbbi a gyakoribb, hogy nem marad.

Kathryn: Bevallom, én nem túl sokat tudok a DUST-ról, persze olvastam róla, láttam videókat, de sosem próbáltam ki. Meséljetek kicsit arról, hogyan zajlik a játék? Ha valaki elkezd DUST-ozni, mi vár rá azután, hogy belogol?

Hexal: Aknamező.

Kathryn: Én EVE-be belogoltam, ugye karaktert készítettem, megjelentem egy station-ön, ez mondjuk DUST-ban… ?

N7 JETI: Ugyanez zajlik, letöltötted a játékot, belogolsz, karaktert készítesz, kiválasztod, hogy a 4 frakció közül (Gallente, Caldari, Amarr, Minmatar) melyikhez akarsz tartozni, kiválasztod azon belül a vérvonalat, gondolom ez EVE-ben is ugyanígy zajlik. Utána a kabinodban találod magadat, aminek egyelőre zárva az ajtaja. Tehát nem tudunk kimenni a kabinból, hogy station-ön mászkáljunk.

Hexal: A kabinunk az ugyanaz, ami az EVE pilótáknak is van.

Kathryn: Lehet, hogy egyszer még találkozunk így.

N7 JETI: Lehet egy ilyen távoli jövőben, 5 év múlva talán, addigra a CCP Shanghai összerakja. Jó lenne, ha a kabinba össze lehetne gyűlni bulizni, meghívni több Mercenary-t, zsoldost, de még azt se lehet.

Kathryn: Az eleje ezek szerint ugyanúgy kezdődik- Meséltétek, hogy tudtok már EVE-ről, a skillezés, fejlődés, pénzszerzés vagy felszerelés beszerzése hasonló vagy teljesen más?

N7 JETI: Tulajdonképpen mondhatjuk, hogy ugyanaz. Mi is ISK-ban kapjuk a fizetést, ugyanúgy SP-vel fejlődünk (skillpoint), annyi, hogy EVE-ben ha jól tudom akkor 100%-ban csak passzív skillpoint van, tehát időre megy a fejlődés, DUST-ban ez egy kicsit csavarva van. Az SP nekünk két részre van osztva: aktív és passzív. A passzívat, azt egyfolytában kapjuk, akár be vagy logolva, akár nem, lassan, de folyamatosan csorog lefelé. A másik pedig az aktív SP, azt viszont a meccseken szedjük össze az ölés, javítás, keltés, lőszer adás, pont foglalás után. És ebből fejlesztjük a skilleket level 5-ig, amik bónuszt adnak, felszerelést nyitnak ki, vagyis ugyanúgy zajlanak a dolgok, mint EVE-ben.

Frenzy Gabriella: Meg kapunk a belogolásért is SP-t.

N7 JETI: Mi most igen, van egy ilyen bónusz, hogy ha belogolsz minden nap, akkor kapsz valamennyi bónusz SP-t.

Hexal: Az aktív SP limitálva van.

N7 JETI: Igen, megvan, hogy hetente mennyit tudsz össze szedni. Nincs olyan, hogy apuci pici fia milliomos, nem dolgozik, nem jár iskolába és otthon ül 0-24-ben a hét minden napján és akkor egy hét alatt eljut addig, ameddig normális ember fél év alatt. Ennek örülünk, hogy van egy ilyen limit a maximális SP-ben, amit ki tudsz szedni, annál többet nem tudsz, akármennyit játszol.

Hexal: Tudsz, de az nagyon kevés.

N7 JETI: Minimális. Említésre sem méltó. Mész, ölsz, javítasz, és abból kapod a pontot, az az aktív SP.

Hexal: A végén ki van számolva, hogy ennyi money-t kaptál, ennyi SP-t.

N7 JETI: Igen, nekünk úgy megy, hogy minden meccs végén megvan, hogy attól függően, hogy mennyire tevékenykedtünk a csatában, mennyit öltünk, mennyit javítottunk, mennyi pontot foglaltunk, attól függ, hogy mennyi ISK-t kapunk a meccs végén, meg mennyi SP-t.

Kathryn: Egy-egy ilyen meccs mennyi ideig tart?

N7 JETI: Játékmódtól függ és hogy mennyire vannak kiegyensúlyozva a csapatok - felszerelés, skillek tekintetében -, lehet 3 perces és fél órás is egy meccs.

Kathryn: Mondtad, hogy több játékmód van, mik ezek a játékmódok?

N7 JETI: Egyelőre 3 játékmódunk van, mondjuk 5: a Public, a Factional Warfare és a Planetary Conquest.

A Public az gyakorlatilag tét nélküli meccs, EVE pilóták nem vehetnek részt benne, egyszerű gyakorlatilag team death meccs, ha valaki játszott multiplayer FPS-el vagy TPS-el, az tudja, hogy ez nagyjából mit jelent: egyik csapat harcol a másik csapat ellen, ennyi az egész. Nincs tétje. Ez a fő játékmód.

Ezen belül van 3 játékmód: az Ambush, a Skirmish és a Domination.

Az Ambush az csak ilyen „ereszd le a hajamat”, két csapat megy egymás ellen. Az a lényeg, hogy elfogyasszák az ellenséges csapat klónjait.

A Skirmish és a Domination, mind a kettő pont foglalósdi, null cannon-okat (szerk.: cannon=ágyú) foglalunk, amik lövik az ellenséges MCC-t (szerk.: Mobil Command Center = Mobil Parancsnoki Központ), most ez nem tudom, nektek mennyit mond.

Kathryn: Semmit.

N7 JETI: Ágyúkat foglalunk, amik lövik az ellenséges hajót (MCC), nagyjából ennyiből le lehet írni. Annyi, hogy Skirmish-ben 3 és 5 pont van. Minél több ágyút birtokolsz, annál több ágyú lövi az ellenséges MCC-t és annál kevesebb lövi a tiédet. A lényeg pedig, hogy kilődd az ellenséges főhadiszállást. Annyi, hogy Skirmish-ben 5 pontot kell elfoglalni és abból, ha 3-at tartasz, akkor nyert ügyed van, Domination-ben viszont 1 pont körül folyik a harc, kvázi intenzívebb, mert, hogy 1 pont körül csoportosul mind a 32 ember.

Aztán van a Faction Warfare, ez az, amit ti is ismertek. Választasz egy frakciót és annak az oldalán harcolsz. Annyi, hogy míg ti az űrben harcoltok, addig mi a bolygón, szárazföldön harcolunk. 1.7-es vagy 1.6-os update-tel jött az be, hogy együtt tudunk harcolni. Tehát míg mi a szárazföldön harcolunk, addig ti az űrben harcoltok egymás ellen. Befoglaltok – Hexal te tudod, hogy hívják ezt - egy állomást foglalnak be?

Hexal: Beacon-t kell nektek kint befoglalni.

N7 JETI: És ha azt befoglaltátok, akkor tudjátok dobni nekünk az Orbital Strike-ot (szerk.: orbitális csapás, ahogy a neve is mutatja az űrből jön egy orbitális pályán keringő hajóról, vagy egyéb eszközről). Elég zorall. :) Megvallom őszintén, ki tudtuk próbálni, de egyelőre nagyon macerás ez a játékmód, mert nem tudom EVE-ben hogy van, de a DUST-os CCP, a CCP Shanghai valahogy sosem tudja eltalálni a dolgokat úgy ahogy kellene. Úgyhogy most a Faction Warfare az úgy megy, hogy míg ti meg tudjátok határozni, hogy hova akartok menni és hol akartok harcolni, mi nem tudjuk. Tehát én rábökök a Faction Warfare opcióra és a játék elkezd keresni meccset és akkor tudjuk meg, hova rakott be minket (melyik rendszerbe, melyik bolygóra, melyik district-re), amikor már gyakorlatilag ott vagyunk. És akkor DUST-Hun chat-en írjuk az EVE pilótáknak, hogy na, ez a rendszer és van, hogy 10 perc, míg oda érnek. Na akkor nekünk 10 percig ki kell húznunk valahogy, ami sokszor fél meccs Orbital Strike nélkül. Mert ilyen sz*rul van megoldva a rendszer. Állítólag – hallottunk olyat -, hogy meg akarják azt oldani, hogy össze legyenek kötve a DUST-osok és az EVE-sek olyan szinten, hogy összetársulunk 5 pilótával és ahova rak minket a gép, oda rak benneteket is, hiperugrással odamentek vagy nem tudom ezt, hogy akarják vagy, hogy tudják megoldani.

Kathryn: Ez mondjuk, logikusabb lenne.

N7 JETI: Igen igen, mert most érted, minket bedob valahova egy rendszerbe a csatára. Odamegyünk, a pilóták is odamennek és lenyomjuk a meccset. Rányomok a következő meccsre, hogy Faction Warfare és míg minket bedob egy 4 rendszerrel távolabb lévő bolygóra, az EVE-seknek az mondjuk 15-20 ugrás. Gyakorlatilag addigra érnek oda, míg véget ér a meccs. Eléggé problémásan van megoldva, de ettől függetlenül sikerült kipróbálnunk, Reaper-ékkel letoltunk egy pár meccset, azt hiszem Caldari Faction Warfare-ben és az iszonyat hangulatos volt. Folyamatosan ment a kommunikáció, ők fönt, mi lent. Kértük, hogy dobják már azt az Orbital-t, mert 3 tank b* a s*ünket, de mondták, hogy nem tudják, mert fönt is harcolnak, és ellenséges flotta van ott is. Iszonyat hangulatos volt. :)

Kathryn: Izgalmas! :)

N7 JETI: Ez b*tt jó volt és k* jól kijött minden, és tényleg nyertünk nem egy meccset azért, mert igen, ott voltak az EVE-es pilóták és be tudták dobni az Orbital-t. És jó, mert kérdezik, hogy mit öltek és mondom, hogy megöltél 5 gyalogost, meg 2 tankot és akkor ő is örült neki, hogy pusztított, meg nekünk is jó, mer az Orbital sokszor egész meccseket tud eldönteni.

Kathryn: Hú, ezt egyszer én is kipróbálnám. :)

N7 JETI: Nagyon jó, csak most még nagyon bonyolult legyőzni a távolságokat, mert lehet, hogy csak 3 ugrásra van a helyszín a pilótáktól, de lehet, hogy 23. És lehet addigra értek oda, amikor nekünk már véget ért a meccs. Kipróbáltuk, tényleg jó volt, de azóta ezt annyira nem erőltetjük, várjuk, hogy bele rakják, hogy valamennyire össze legyünk kötve a flottával, amelyik nekünk dobja az Orbital-t.

Annyit még hozzá tennék a Faction Warfare-hez, hogy veletek ellentétben mi akármelyik frakciónak tudunk harcolni, tehát nem vagyunk hozzá kötve egy bizonyos frakcióhoz. Megtehetjük azt, hogy az első meccsben a Caldari-k oldalán harcolunk, majd a második meccsben a Gallente-k oldalán. Én úgy tudom, hogy nálatok ez kötöttebb.

Ezúton üzenem, hogy amint ezt a rendszert kicsit jobban beüzemelik, szívesen csatlakozunk bármelyik frakcióhoz - akár Amarr, akár Caldari, akár Gallente pilóták jönnek -, harcolunk velük. Mondjuk a Minmatar-okat annyira nem szeretjük, de egye-fene. :)

Hexal: Te vagy az, aki nem szereti.

N7 JETI: Jó, igen, de én vagyok a főnök, úgyhogy nem szeretjük és kész, pont! :D

A Planetary Conquest talán a legkomolyabb játékmód. Egész bolygókat lehet elfoglalni district-enként. Az a bolygó ahhoz a corporation-höz tartozik, aki ott klón gyárakat és raktárakat tud telepíteni, ezeket el is tudja adni, ez neki bevételi forrás. Ebben a játékmódban ezekért a district-ekért folyik a harc. Itt is részt vehetnek EVE pilóták, ha jól tudom, csak nagyon kevés bolygót, rendszert nyitottak meg és oda a legnagyobb corporation-ök már beették magukat. Tehát az ilyen kis corp-nak – mi 8-9-en vagyunk – esélytelen, hogy belépjünk. Az a hosszú távú cél, hogy összeszedjünk legalább 16 embert és egy jó nagy EVE flottát és bemenjünk Planetary Conquest-be, de egyelőre nem igazán akar összejönni, majd talán egyszer.

Kathryn: Reméljük. :)

Kathryn: Mi volt az eddigi legnagyobb sikerélményetek, amit eddig elértetek DUST-ban?

Talán az, hogy egyáltalán még megvan a corporation és mondhatom azt, hogy gyarapodunk, mert annak idején 2-en kezdtük, most már van 8-9 aktív játékosunk. Van tankosunk, pilótánk, healer-ünk, relatíve egy eléggé összeszedett kis csapatot sikerült össze eszkábálni. Haladunk, fejlődünk, talán az egyetlen magyar DUST-os klán vagyunk. Relatíve elég rendszeresen csatlakoznak új emberek a corp-hoz. Szerintem ez a legnagyobb, meg az, hogy még játszunk vele. :)

Sajnos a DUST most egy ilyen sötét középkorban van, de az 1.8-as update-tól várjuk a megvilágosodást, ami március közepén érkezik. Reméljük beváltja a reményeinket.

De a kérdésre válaszolva, a legnagyobb eredményünk a corporation, hogy van, fejlődik és haladunk előre, még ha lassan is. :)

Hexal: Folyamatosan megyünk fel a ranglétrán.

N7 JETI: Igen, ahhoz képest, hogy 8-9 fős klán vagyunk, 100 fős klánokat előzünk meg a világ ranglistán, mint pontszámbélileg, mind K/D (kill/dead) ratio-ban.

Kathryn: Egy-egy ilyen meccshez hány fő a minimum vagy maximum, vagy van egyáltalán ilyen, hogy hányan mehetnek?

N7 JETI: Minimum nincs, maximum az oldalanként – ugye két oldal, frakció harcol egymás ellen- az 16 ember, 16 vs 16.

Kathryn: Szóval ezért 16-an akartok lenni. :)

N7 JETI: Igen, hogy meglegyen egy egész csapat, ennyi a maximum egyelőre. Bár mondta a CCP, hogy növelni akarja a játékos számot, 22-re, 24-re, de az még nagyon a jövő zenéje. Most egyelőre ezt a 16-os limitet próbálnánk valahogy elérni.

Kathryn: EVE-ben ugye nagyon fontos szerepet kap a politika – nem tudom, mennyire vagytok képben, de ugye hétfőn is volt egy óriási csata – DUST-ban is van ennyire fontos szerepe vagy egyáltalán előjön a politika? Vagy inkább csak ilyen egymás elleni harc?

N7 JETI: Ott még nem tartunk, sajnos.

Hexal: Talán a Planetary Conquest-ben van ez.

N7 JETI: Planetary Conquest-ben ott valamennyire megy a politizálás, hogy egyik corp próbál beépíteni belső embereket a másik corp-ba.

Hexal: Múltkor is volt valami kémkedés nem tudom melyik államban.

N7 JETI: Kötik a szövetséget az alliance-k, kémeket építenek be a másik corp-ba, tehát ott megy.

Hexal: Planetary Conquest-ben lennének a jó dolgok - ha oda be tudnánk jutni - csak így eddig nem nagyon tudtunk.

N7 JETI: A DUST-nak a lényege a Planetary Conquest, az a sava borsa, az, ami tényleg összeköti az EVE-vel. Ott jelen van ez a politika, szövetségek kötése, kémkedés, stb…

Kathryn: Oda csak egy corp mehet, vagy nem lehetne így valakivel összefogni és úgy?

N7 JETI: Lehetne, csak nincs kivel. Nagyjából ez a 8-9 ember, aki a Hungarian Defense Force corporation-ben van, a magyar DUST-os játékos tábornak a magja. Vannak még mások is, de – nem akarok nagyzolni, meg nem akarok nagy dolgokat mondani – aki DUST-ban számít és magyar, az a Hungarian Defense Force-ban van benne, az az igazság. Szoktunk néha találkozni más magyarokkal is, de – nem akarok senkit megbántani – nem sok vizet zavarnak. Sajnos nincs kivel szövetkezni, hogy bemenjünk Planetary Conquest-be. Mindenképp úgy akarnánk, hogy magyarokkal, nem akarunk külföldieket bevenni, ha már Hungarian Defense Force egyrészt, meg, ha már csináljuk, akkor csináljuk rendesen. Akkor nem külföldiekkel, hanem magyarokkal menjünk, magyar EVE pilótákkal, magyar DUST-osokkal. Csak sajnos nincs annyi kompetens magyar DUST játékos, hogy összeszedjünk 16 embert, akit be lehet vinni. Oda mindenki a legjobb felszerelésébe jön, a legpiszkosabb taktikákat alkalmazza, mindent belead, mert ugye annak komoly tétje van, oda a legjobbak kellenek.

Szoktunk találkozni magyar DUST-os játékosokkal, pont fél órával ezelőtt, mielőtt bejöttünk volna ide az interjúra, Kendre, az egyik corp társunk mondta, hogy találkozott két magyar DUST-ossal meccsen. Az egyikük a meccs végét 1/10-el zárta, tehát a 20 perces meccs alatt ölt egyet és meghalt tízszer, a másik pedig egyet sem ölt és meghalt mellette nyolcszor. Ilyen emberekkel nem lehet Planetary Conquest-be menni sajnos.

Kathryn: Akik most kezdik a DUST-ot, azoknak mit javasolnátok, tanácsolnátok? Azon kívül, hogy csatlakozzanak hozzátok! ;)

N7 JETI: Először is Hexal-nak megtiltom, hogy erre a kérdésre válaszoljon! :D

Egyrészt aki most akar DUST-ozni, az várjon 1-1,5 hónapot, hogy kijöjjön az 1.8-as update, ha utána jön valaki, a DUST-Hun chanel-en megtalál minket, valaki a corp-ból mindig bent van. Hogy ha segítség, információ kell, csapatban akar játszani, lépjen kapcsolatba velünk. Nem kell belépni rögtön a corp-ba, úgysem veszünk be rögtön mindenkit. Azt javaslom, hogy legyen kitartó, nem lesz egyszerű, az első két hét nem lesz kellemes…

Hexal: Az első 1 hónap.

N7 JETI: Az első egy hónap, attól függ. Szívesen segítünk, szívesen betanítunk bárkit, nekünk is érdekünk, hogy jó játékosok legyenek DUST-ban, még ha nem is velünk vannak.

Legyen kitartó, mert azt hiszem az EVE-ben is így van, mint a DUST-ban, hogy könyörtelen. Rögtön bedob a mély vízbe és ez nagyon sok játékost elrémít. Most Hexal azt mondaná, hogy meneküljön, meg le se töltse a játékot, azt már tudom, mert már ismerem, mint a rossz pénzt! :P

Kathryn: És egy loginak könnyebb vagy nehezebb dolga van, mint a többieknek?

N7 JETI: Frenzy, ezt a kérdést neked címezték…

Frenzy Gabriella: Végre! :D Egy logi általában könnyebb helyzetben van, nincs a tűzvonalban, leginkább fedezékből javítja a többieket. Általában több pontot lehet így összeszedni egy meccsen, mint azok, akik lőnek is. Nem szoktam ölni embert a meccseken, mégis első vagyok a ranglistán.

N7 JETI: Na, igen, az a legszebb, amikor Frenzy egész meccsen nem öl egyet sem, és kétszer annyi pontot szed össze, mint mi, akik ölünk 20-at, 30-at. És toronymagasan az első. Az a corporation-nek is dicsőség, hogy egyet nem ölt az ember az egész meccsen, de annyi pontja van, mint az egész csapatnak együtt véve.

Nálunk a logisztika a leghasznosabb tagja a csapatnak.

Hexal: Meg a legdrágább is. SP-ben is, mert sok mindent kell fejleszteni.

Kathryn: És a fejlődést el kell dönteni, hogy melyik irányba, hogy logi vagy nem, vagy lehet mind a kettő egy játékos?

Frenzy Gabriella: Mindenkiből bármi lehet, csak a ruhát kell kifejleszteni, mert ugye van több fajta ruha típus. Ugyanúgy lehet fejleszteni az equipment-eket (felszerelés) is, például van a logik-nak egy ilyen javító puskájuk, amivel ha rácélzok a társaimra, akkor elkezdi az armor-jukat javítani és ezért is elég szép pontokat lehet össze gyűjteni.

N7 JETI: Ez a Repair Tool. Az elsődleges formája az, hogy a csapattársadat tudd támogatni, hogy javítod az armor-ját. Nálunk shield booster, töltő nincs. Tudom, hogy EVE-ben az egyik hajó tudja a másik hajónak a pajzsát tölteni, de nálunk ez csak az armor-ral lehetséges. Aktívan tankolni – azt hiszem ezt így mondják szakkifejezéssel – azt csak armor-ral lehet. A logistic-nak a lényege, hogy nagyon sok equipment slot-ja van. Tehát nálunk a Dropsuit-oknál, a páncéloknál ugyanúgy van, mint nálatok EVE-ben, hogy vannak high capacity slot-ok, low capacity slot-ok, oda modulokat rakunk be, például armor növelő, javító, pajzsnövelő, sebzés növelő. Különbség, hogy nekünk nem medium slot-jaink vannak, hanem weapon slot-ok, meg equipment slot-ok. Weapon slot-ba egyértelmű, hogy a fegyverek mennek (gránát, stb.), az equipment-be pedig megy például az ilyen, hogy a javító (Repair Tool, Nanohive), lőszer (Compact Nanohive), Active Scanner, Drop Uplink, Nanite Injector, stb. A logistic-nak az az előnye a többi dropsuit-tal szemben, hogy jóval több mindent tud magával hozni. Ezért van, hogy Frenzy tud magával hozni olyat, ami feltámaszt minket, amivel javít, lőszert hoz, ez a logistic lényege. Azért tud annyi pontot összeszedni anélkül, hogy ölne, mert ezekért ő mind pontot kap. Tehát gyakorlatilag egy golyót nem kell ellőnie az egész meccsen.

Kathryn: De tudna egyébként lőni healer ruhában?

N7 JETI: Persze, vannak fegyverei, szinte akármilyen fegyvert be tud rakni, sőt mivel ugye a ballance eléggé a béka s*e alatt van, talán mondhatom így, jelenleg úgy állunk, hogy a logistic Dropsuit-ok, ami support (támogató) karakter, azok a legjobb slayer (mészáros) karakterek, mert azokat úgy meg tudod csinálni, hogy nem lövöd le. De ő meg ilyen 3 golyóból szed mindenkit.

Hexal: Azért mert a logik-nak több DPS power grid-je van, mint egy assault-nak, meg több slot-juk is, több mindent be lehet nekik rakni.

N7 JETI: Jelenlegi legjobb páncél az a logistic, akár harcra, akár bármi másra. Reméljük, hogy az 1.8-ban majd balance-olják ezt.

Kathryn: És ti lőszert csak venni tudtok? Mármint ugye mi loot-olunk vagy gyártani is tudunk. Gondolom a gyártás még nincs vagy egyáltalán nem is lesz?

N7 JETI: Majd egyszer lesz talán, bízunk benne… soon™, 15+ év múlva valahol. :D Lőszert tulajdonképpen Nanohive-okból tudunk szedni, ledobjuk, megvan, hogy mekkora hatósugáron belül tölti az ott lévő csapattársak lőszerét. Nekünk ennyiből áll a lőszer dolog. Gyártani, meg ilyesmi, az… jujujjj de messze van még!

Hexal: Van loot-unk, ami igazából salvage, meccs végén. Szoktunk dolgokat kapni, de elég random dolgok ezek. 1db ez, 1 db az…

N7 JETI: Loot dísznek, mutatónak van...

Hexal: A loot lényege a Faction-ben, meg a Planetary Conquest-ben van, mert ott úgy működik, hogy az elpusztított felszerelésnek Planetary Conquest-ben az 50%-t, Faction-ben pedig 25%-t visszakapod, Public-ban meg random, lehet, hogy 3 hétig nem kapsz semmit.

N7 JETI: Nem igazán van kidolgozva ez a loot rendszer még.

Kathryn: Egyedül egyébként lehet ezzel játszani vagy mindenképp csatlakozni kell valahova?

N7 JETI: Lehet, de ha jót akarsz magadnak, akkor nem próbálod meg egyedül! :P

Kathryn: Tehát csatlakozzanak hozzátok! :D

N7 JETI: Ha nem akarsz egyhamar ilyen hátul gombolós inget hordani, akkor egyedül ne nagyon menj neki a DUST-nak. EVE-ben más, ott lehet menni kereskedni, bányászni, van PVE, ezek DUST-ban nincsenek. Itt csak PVP van, talán így lehet a legjobban kifejezni. Szerintem EVE-be se mennél első nap egyedül PVP-zni.

Kathryn: Ez tény.

Hexal: És a balance brutálisan el van borulva… Főleg Public-ban, ugye oda bárki bemehet. Vannak emberek, akik olyan felszerelésekkel, ruhákkal jönnek… Olyan, mintha egy Fregatt-al mennél neki egy Titánnak, esélyed nincs. És van, amikor 6 ilyen jön. A ti csapatotokban van 6 Fregatt, másikban 6 Titán! Mostanában ilyen a balance, ha EVE-sekkel szeretnénk prezentálni, hogy milyen lenne az EVE-ben egy ilyen DUST-os harc. Nagyjából így nézne ki, hogy 16 emberből 6 úgy tudna is valamit csinálni - mi vagyunk az a 6, aki valamilyen hasznosabb járművel jövünk -, maradék X ember pedig vagy elwarpol vagy ott sincs, vagy ha ott van, akkor is csak cloakol. Kb ilyen, hogy ha mi játszunk, akkor 6-an vagyunk 16 ember ellen.

N7 JETI: Igen, ez a szomorú tény.

Kathryn: De akkor nagyon ügyesek vagytok már, hogy elég jó helyezést értek el. :)

Hexal: Meg kell dolgozni érte.

N7 JETI: Nagyon keményen meg kell dolgozni érte. Nem egyszer volt már olyan, hogy 16-an voltak a mi oldalunkon, 16-an az ellenségnél, de a mi oldalunkon mi 6-an csináltunk valamit, a másik 10 ember meg hát valamelyik sarokban hátul „lapult”… de hogy nem volt ott, az biztos. Tehát 6-an játszottunk 16 ellen és mégsem tudták befoglalni azt a pontot, amit védtünk. Tehát igen, lehet azt mondani, hogy elég kemény csávók vagyunk, nem egyszer volt, hogy így nyertünk meccset, hogy 6-an voltunk 16 ellen és csapatmunkával igenis meg tudtuk nyerni azt a meccset. Azok voltak a legjobb meccseink is, de azok voltak a leghúzósabbak is. Sajnos manapság ilyen elég ritkán van már, megint a balance…

Kathryn: Reméljük, javítják majd! :)

N7 JETI: Jó lenne.

Hexal: Majd 1.8!

N7 JETI: 1.8, azt várjuk, mint a Messiást, hogy valamit javítsanak rajta.

Kathryn: Köszönöm srácok a válaszaitokat, érjétek el a céljaitok, sok sikert hozzá! :)

N7 JETI: Köszönjük szépen! Nagy segítség lenne, ha vennétek PS3-t és jönnétek DUST-ozni! :D Az lenne a legnagyobb segítség! :)

 

Kathryn: Nem lett vége ezzel a beszélgetésnek! :D Részletek következnek a folytatásból, a teljesség igénye nélkül! :)

Hexal: Küldjetek pénzt EVE-ből, mi meg majd jól elköltjük! :D

N7 JETI: Akár EVE-es pilótákat szereztek Faction Warfare-re, akár már 1 ember, egy EVE-s, aki elolvassa az interjút és úgy dönt, hogy vesz egy PS3-at és kipróbálja a DUST-ot, már annak örülünk! :) Jó lenne, ha több kompetens játékos lenne már.

Kathryn: Jókat röhögök, hogy fél óra az hosszú meccs… hmmm… :D Mi örülnénk annak! :P

N7 JETI: Igen, nálunk relatív hosszú meccsnek számít, az azt jelenti, hogy kiegyensúlyozottak a csapatok, az egy jó meccs. Ha 5-10 perces meccs van, az azt jelenti, hogy az egyik csapat jól legyalulta a másik csapatot, kb a sárga földig. Ami sajnos egyre gyakoribb. Én ma direkt nem játszottam DUST-ot, azért, hogy az interjún ne azzal kezdjem, hogy a **** **** ***** **** a CCP-nek, meg a DUST-nak, meg mindennek! :D

CCP-sek mostanában nagyon sokat csuklanak.

Hexal: Remélem, a pekingi kacsa torkán akad a csávónak (CCP Shanghai) Kínában! Úgyis kínai újév van, zabálják a kacsát, ahelyett, hogy dolgoznának.

N7 JETI: Nem tudjuk, hogy EVE-ben mi a helyzet az ilyen bug javítások, balance tekintetében, vagy, hogy a CCP-nek a többi stúdiója, ami EVE-vel foglalkozik, az mennyire van a helyzet magaslatán vagy mennyire nincs, de ez a CCP Shanghai, hát… Azzal szoktunk viccelődni, hogy a CCP Shanghai-nál 5 ember dolgozik: 1 a főnök, 1 a takarító, meg 3 ember van, aki programozik, de abból 1 mindig szabadságon van! :D Ezért halad ilyen lassan a DUST. Ez már egy szállóige nálunk!

DUST is valamennyit termel, mert olvassuk a hivatalos honlapon, hogy hiába van plafon 4.000 játékosa a DUST-nak, annak kb a fele relatíve elég komoly összeget rákölt a DUST-ra minden hónapban. Volt valami csávó, amerikai, ráköltött 300 dollárt a DUST-ra egy hónapban és a csávónak az összes pénze az volt és nem tudta kifizetni a lakbért, majdnem kidobták a lakásából.

És fel volt háborodva, hogy legyőzték, hogy mi az, hogy nem „pay to win”.

Nagyon örülnénk, ha a DUST is fejlődne, ha a CCP dolgozna a DUST-EVE kapcsolaton, pl hallottuk, hogy terveznek nektek, EVE-seknek majd egy olyan hajót, amivel minket, DUST-os zsoldosokat tudtok vinni Faction Warfare-be, bolygóról bolygóra, meccsről meccsre. Odajöttök, fölvesztek minket, mi beszállunk a hajóba és átvisztek. És mi ott vagyunk fönt a hajón. Ez az 5-10-15 éves terv. De ez nagyon király dolog lenne! :)

Tervezik azt is, hogy Orbital ágyúkat szerelnek a pályára, hogy befoglaljuk és tudjuk vele lőni az EVE-s hajókat, stb. Sok olyan dolgot hallottunk, ami nagyon király dolog lenne, de soon™. Azért lenne jó, ha jönnétek DUST-ozni minél többen, hogy nőjön kicsit a játékos bázis, életben maradjon a játék. Hogy aztán legyen belőle valami! :)


Hangfelvétel az interjúról! Meghallgatása csak saját felelősségre ajánlott! :P


Képek: http://dust514.com/, MR Hexal

Szerkesztői kiegészítések, magyarázatok: Christin Thieneret

Hozzászólások:

Bejelentkezés
Még több...