Az idő kereke II: Mindez már megtörtént, és újra megtörténik majd

Az idő kereke II: Mindez már megtörtént, és újra megtörténik majd

 

Paulus Atreides herceg (Dűne) írta:A történelem - a feljegyzésekből ítélve - leginkább tragikus kimenetelű események halmaza.

 

 

2. korszak: "Mindez már megtörtént, és újra megtörténik majd"

A játék a 2006-os években egy kicsit másképpen működött, például:

  • Egy rendszer birtokos jogát az határozta meg, hogy kinek volt több POS-a a rendszerben. Az egyszerűség kedvéért: egy Small POS 1, egy Medium POS 2 és egy Large POS 4 pontot ért. Az a szövetség birtokolta a rendszert, aki több pontot szedett össze a (véges számú holdakhoz kirakható) POS-okkal.

  • 2006-ban kerültek be a játékba a Capital hajók (Dreadnought, Carrier, Mothership, Titan), és ez az év arról szólt, hogy melyik szövetségé lesz az első Titán.

  • Már csak egy MWD-t lehetett járatni egy hajón, de ebbe a korszakba (~2007) esnek bele a Rig-ek, ami egy új hajó kiegészítési lehetőség lett és az Interdictor és Heavy Interdictor hajóosztályok, hogy legyen valami, ami megfogja a Super Capital-okat (Mothership, Titan)

  • A Carrier-ek és Mothership-ek még tudtak a POS Forcefield alól Fightereket delegálni, azaz egy másik pilótához hozzárendelni őket, akiket már akkor is követtek, még a Warp-ban is.

  • A Capital hajók HP-ja és a Small fegyverek DPS-e (Damage Per Second) annyira nem volt egyensúlyban, hogy néhány Interceptor viszonylag rövid idő alatt le tudott lőni egy NPC-ző Carrier-t.

 

2.1. Erdőtűz

Egy régi történet már, de szolgáljon mindenkinek tanulságként.

A történetem szerinti idő kereke, annak is az első korszakának a lezárása engem egy főiskolai házibuli végén ért.

 

donVito Corleone - hívott telefonon, hogy Balázs, John és Henter kilép, mennek a BoB-ba és valószínű, hogy Ő is megy, főleg, ha én is. A következő pillanatban már az ágyba puffantam bele és magamat okoltam, amiért nem tudtam tovább békíteni Balázst.

Balázst, aki nap, mint nap két nyelven (egyszerre angolul a szövetségnek és magyarul nekünk) vitte a flottákat, aki cserébe azzal szembesült, hogy a tagság nagy része máshol NPC-zik és amikor azt kéri, hogy rúgjuk ki azokat, akik nem azért NPC-znek, hogy a veszteségeiket pótolják - hiszen harcolni se járnak -, akkor elutasítjuk.
Ott voltam azon a szavazáson és igaz a tagság felét ki akartuk rúgni, de az ellenérvek, a szavazás menete és az a tény, hogy azoknak az igazgatóknak is számított a szavazata, akik hetek, hónapok óta nem vettek részt a dolgokban, engem is felidegesített.

Én az Earth & Beyond nevű játék után kezdtem el EVE-ezni. Az E&B-ben nem volt BPO/BPC, ha valamit tudtál gyártani, akkor tudtad és kész. Amikor én elkezdtem az EVE Online-al játszani, úgy voltam vele, hogy egy nagyon jó gyártó leszek, mert a küldetéseket és az NPC-k gyilkolását már az E&B-ben meguntam.

Az EVE végül nem ezt hozta nekem, hiszen itt nem az NPC-k körül forog New Eden, hanem a játékosok körül. Itt az erősebb kutya ba***, illetve "érvényesül" :) így a 2004-2006-os éveket szinte végig harcoltam.

 

Mire a dolgok az említett telefonhívásig jutottak, én már túl voltam jó néhány atrocitáson a tagokkal. Volt, akit én magam fogtam meg a beltben, mert nem volt hajlandó Ventrilo-n lenni, chat-en nem reagált, a szomszédos rendszerben pedig ott várták ellenségeink a könnyű prédát. Persze nem lőtte le senki, csak bekergettem az állomásra, illetve gyakoroltam kicsit, hogy milyen gyorsan tudom megállapítani a scanner segítségével, hogy melyik belt-ben van a célpont. Nem felvágósan is jobban ment már a PvP, mint a gyártás, mivel pár hétig csak azzal foglalkoztam, így nem túl meglepő, hogy a Tech2 gyártás, a BPO-kkal együtt átkerült Jozifhoz.

Visszakanyarodva, azt mondtam, hogy "megyek én is", ugyanis nálam már összeadódtak a dolgok. A tagság fele szerintem sem érdemelte meg azt a céget, amit építettünk, majd a Tech2 BPO-k bevételei sem hozták a korábbi számokat, amitől teljesen elvesztettem a bizalmamat az új CEO-ban.

 

1146852208.jpg

 

Tudnotok kell, hogy 2006-ra már sok cég felbomlott, sok cégből léptek ki elégedetlen csoportok. Ezért nem meglepő, hogy amikor a flotta parancsnok, a logisztikai menedzser, a CEO helyettese és az aktív PvP-sek bejelentették, hogy kilépnek, akkor Patikus - a korábbi (pl. Xanadu) példákból tanulva -, úgy döntött, hogy bezárja a HUN-t. Persze ez sokaknak nem tetszett, de az Ő cége volt, dönthetett így.

 

Bár kellemetlen volt a helyzet, de minden értéket, állomást és céges hajót megkaptak azok a tagok, akik maradtak, így lényegében csak névváltozásról volt szó.

Ugyanakkor a düh és a bizonyítani akarás - a közösségünk elfelejtett sötét időszaka - a fórum viaskodások tápanyagaként szolgált. Mindenki (bár főleg azok, akik sunnyogva eltűntek NPC-zni) vérig volt sértve a történteken. Ez odáig fajult, hogy 2006. karácsonya és szilvesztere között az eve-online.hu is inkább bezárt, mert nem volt ember, aki bírta volna a moderálását a jobb-szélsős-nézeteiket-játékba-hozó embereknek (pedig egészen kitartóan inzultálták a családomat).

 

Mint mindig, az emberek utólag sokkal okosabbak tudtak lenni, ahelyett, hogy előtte lettek volna azok és nem bújtak volna el. Persze könnyű felháborodni azon, hogy egy cég kötelez játékosokat, hiszen "ez egy játék" és lehet nemet mondani.

Igen lehet. De nem csak azok mondhatnak nemet, akik élvezik a más munkája által megteremtett helyzetet, hanem azok is, akik megteremtették azt.

 

 

2.2. Karnyújtásnyira

Az általunk hátrahagyott HUN és más magyar cégek tagjai megalapították a Wings Of Turul [WOT]-t és az akkori számokat nézve a legnagyobb magyar cég jött létre.

Minket, hatunkat felvettek a DICE-ba, ami The Five ATUK cégéből alakult át, így mi is BoB-osok lettünk. Leköltöztünk Delve, A-ELE2 rendszerébe. Megszűntek a kifogások, megszűnt a feszült hangulat, ...

megszűnt az a szorító érzés a nyakunk körül, hogy hogyan oldjuk meg mások problémáját a segítségük nélkül.

  

Nem nagy titok, de a BoB karizmatikus vezetője, SirMolle (aka Molle) szeretett volna az első Titán pilóta lenni. Ha emlékeztek még, 2006-ban, amikor a Forsaken Empire lepaktált a The Five-al, az egyenesen oda vezetett, hogy elvesztette a teljes területét. Csak, hogy volt egy pár hetes szünet, amikor a G/IRON és a Morsus megállt a fronton, mert féltek.

Ennek az oka az volt, hogy a BoB Tribute-tól egy régiónyira éppen egy készülő Titánt lőtt le és ott tartózkodtak teljes seregükkel mellettünk. Mivel a Five haverságban volt a BoB-al, így mi is haverságba voltunk a BoB-al.

 

Míg mi berendezkedtünk Delve-ben, a WOT-osok az utolsókig védték az állomást, amivel kiérdemelték Ők is az ellenség tiszteletét. Jotan Veer, a WOT vezető diplomatája meg tudta oldani, hogy egyetlen cégként úgy költözhettek ki Tribute-ból, hogy az értékeiket is vihették, nem ragadt bent semmijük.

A WOT Tribute elhagyása után Paragon Soul régióba költözött, annak az ASCN-nek a területére, aminek a vezetője éppen egy Titánba készült beleülni. :D

mozgások 2.jpg

 

Mi, a BoB-ban azt kaptuk javaslatként, hogy, ha unatkozunk, akkor menjünk gibbonkodni Esoteria-ba, mert ott az ASCN-esek Carrier-el NPC-znek, de olyan felszereléssel, hogy három Interceptor átlövi a tankjukat (azóta már erősítettek a Carrier-ek tűrőképességén).

Mentünk, gibbonkodtunk, aztán persze kilőttek minket. A visszaútra pedig kaptunk a WOT-osoktól hajót.
A játékban sosem volt olyan rossz a helyzet, mint a fórumokon, ahol bár mindenkinek nagy volt a szája, de a játékban maximum kötelességből lőttük egymást.

 

Az ASCN vezetése viszont nem vette ilyen jó néven ezeket a kis hajós összecsapásokat, ezért úgy döntött, hogy alkalmazza "a legjobb védekezés a támadás" taktikát. Ahogyan arról Krisz is írt már a Band of Brothers történetében, az ASCN megtámadta a BoB-ot.

Valójában Cyvok, az ASCN vezetője beleesett abba a hibába, hogy erősebbnek képzelte a szövetségét a BoB-nál, csupán csak azért, mert többen voltak. Erről nekem a 300 c. filmből jut eszembe az alábbi jelenet:

 

 

Ott, ahol a HUN Corp.-al 2004-ben finomítottuk a Crokite-ot, TPAR-G-ben az ASCN tele rakta a holdakat POS-okkal, hogy átvegye az irányítást a rendszer felett.

Rövid időre sikerült elérnie az ASCN-nek, hogy a harcok ne a saját, hanem a BoB területén legyenek, ám míg a BoB mestersége a háborúk megnyerése volt, az ASCN-nek jobban ment az NPC-zés. A létszám alább maradt a karakter tapasztalatoknál, a taktikáknál.

 

A harc főtere ezek után Period Basis-ből átkerült Paragon Soul-ba, GQ2S-8 rendszerbe. Ez bár kapukon keresztül három ugrás volt, de a Capital hajókkal az útvonal Period Basis-ből indulva, Delve-en, Querious-on, Stain-en és Esoteria-n keresztül vezetett. Mondanom sem kell, hogy minden üzemanyag költséget állt a DICE.

 

Nekünk, a BoB-ban, a háború előtt sikerült anyagilag úgy felszednünk magunkat, hogy 2-3 EVE account-ot fenn tudtunk tartani GTC (ma már PLEX-nek hívják) vásárlással.

2006.05.15.21.48.04.jpg

 

Én például egy Carrier-el osztottam a Fighter drónokat az egyik ablakban, míg egy Interceptorral vagy Battleship-el harcoltam a másik ablakban. Egy harmadik karakteremet pedig egy előre kiszemelt rendszerbe raktam be.

2006.10.22.18.28.31.jpg

 

 

2.3. Visszateker, újrajátssz

MP5-KR egy, a Paragon Soul régió végében lévő elfoglalható állomással rendelkező rendszer. A térkép statisztikák alapján úgy tűnt, hogy háború ide vagy oda, sokat "rattolnak" valakik.

ps0610.jpg

Egyesek az ASCN-ben pénzt csinálnak, amíg mások a területet védik a régió másik oldalában? Hát ezt nem hagyhatjuk! ;)
 

Így hát úgy döntöttünk, hogy oda rakunk 1-1 altot olyan Cruiser osztályú hajókban, amik tudtak Covert Ops Cloak modult használni. Ezek a Force Recon hajók akkor jöttek be a játékba.

Az én altom egy Arazu-ban, donVito-é pedig egy Rapier-ban indult el, de mire végül odaértünk azt láttuk, hogy a rendszerben és annak környékén WOT-os is vannak a többi ASCN-esek között. Mintha nem lett volna elég, hogy a fórumon ment az adok-kapok, most lőnünk kellett volna őket a csatatéren kívül is.

 

Pár napig csak néztünk Cloak alatt, én közben jó sok screenshotot csináltam, hogy hány és hány alkalommal letudtam volna lőni őket, mennyi volt a "törött szárnyú Raven", azaz csapda szagú, kapura 15km-ről AB és MWD nélküli közelítés. Írtunk nekik, hogy lőni fogunk, mint ellenségre, "megpróbálhattuk".

Ebben az időben a Dampener még sokkal jobb hatásfokkal működött, így egy Arazu a Warp Scramble (bónusszal 18 km) távolságán belülre le tudta csökkenteni egy Battleship befogási távolságát (Target Range), így egy NPC-zőt anélkül le tudtam lőni, hogy az a hajómhoz tudott volna érni. Sokkal nagyobb gondot okoztak maguk az NPC-k és a kövek, amikre folyamatosan oda kellett figyelni, nehogy az álca mező közelébe jöjjenek (2km decloak).

  

Érdekes élmény volt azokra a régi HUN Corp. tagokra vadászni, akik miatt alig pár hónapja léptünk ki ugyan azon okokból, ami miatt egyáltalán vadászni tudtunk rájuk: aktív háborús övezetben, a terület védése helyett inkább pénzt kerestek.

1164205930.jpg

A legnevetségesebb pedig az volt, hogy nekik állt feljebb.

Mindig elborzadok, amikor felmerül bennem, hogy esetleg elülhetett-e egy minden logikát és a történetek valódiság vizsgálatát kizáró gyűlölet a hívőikben.

 

 

2.4. Moráljáték

ASCN sokáig tartotta a frontot GQ2S-8 rendszerben, de aztán Cyvok titánja, azaz az EVE Online első játékos által repült titánja odaveszett és az ASCN morál összeroppant, a BoB pedig egészen a főhadiszállásukig, AZN-D2-ig feltörölte velük a déli régiókat.

1165862487.jpg

 

Az AZN-es csaták hosszúak és fárasztóak voltak. A teljes ASCN és minden szövetségesük közeli és távoli régiókból próbálta megállítani a BoB-ot. A szerver gyakran annyira leterhelt volt, hogy bejelentkezés után pár percig csak egy fekete képet néztünk.

A főkarakterem Wing Command V-el közvetlen SirMolle alatt volt a flottákban, így egy "connection loss" a lehető legidegesítőbb dolog lehetett, de igen, a CCP szerverei megcsinálták :)

 

De nem csak mi untuk a dolgot, hanem a WOT-osok is, apropó WOT-osok! Jut eszembe!

Slussz poén, hogy ekkortájt a magyar cégek nagy része nem csak egy fórumot, hanem egy Ventrilo szervert is használtak. Igaz mindenkinek megvolt a saját kis része (fórumon titkos, Ventin pedig jelszavazott szobák), mégis volt arra is példa, hogy egy-egy nagyobb csata után bementünk egy Ventrilo szobába és mint ellenfelek beszélgettünk - kulturáltabb hangnemben, mint a fórumon.

Hihetetlen mik voltak, ügye? Lőttük egymást, mégsem ment egy bizonyos szintnél tovább a kaka-O-meter.

 

 

2.5. Se veled, se nélküled

A fiúk egyszer csak kitalálták, hogy igaz jó a BoB meg minden, de nem ugyanaz, mint, amikor ez a sok jó ember egy cégben egy ügyért harcolt.

Egy év szünet után a gépezet parányi porszemeként, a HUN Corp.-ot mindig is a maguknak érző igazgatók úgy döntöttek, hogy újrakezdik.

Szavazgatás nélkül.

 

Az ötletnek többen is örültek és minden viszálykodás ellenére még a WOT-ból is jöttek új és régi tagok egyaránt.

A HUN végeredményben mindig is egy baráti társaság volt, ezért sokunknak nem számított, hogy lövünk-e egymásra, amíg normálisan tudtunk beszélgetni és anélkül leülni sörözni, hogy ott legyen a kényszerérzés arra, hogy arcon köpnénk a másikat.

 

A játékban ellenségként is át tudtuk utazni a fél országot egy kis szabolcsi szilvapálinkáért.

dsc01521_std.jpg

Ez a legnagyobb különbség a "ma" és a "tegnap" között.

 

Borítókép: http://nattfrost.deviantart.com/art/Wheel-of-Time-41191582

 

Hozzászólások:

Aliastra
2016.04.04 14:27:22
Nincs ez annyira másképp most sem hidd el. Amikor RL jött össze a társaság valahogy sosem ment annyira az adok-kapok, mindenki elővette a kultúráltabb arcát.
Az más kérdés, hogy régen volt már nagy össznépi ivászat.
Puritans
2016.04.05 23:20:46
ohh, azok a régi UI screenshotok. huhh emlékek! :-)
Anonymus
2016.04.06 11:20:47
Jó írás. Egyébként mi az apropója? Megszűnt a corp, amiről szó van?
Wings of Turul
2016.04.06 13:13:24
Jó írás. Köszi, hogy megosztottad. Azok a régi szép emlékek :)
HUN Corp.
2016.04.07 19:13:08
Köszi.

Az igazat megvallva nagy köszönettel tartozom a főszerk. asszonynak és remélem, hogy a következő részekhez is legalább ennyi türelme lesz :P
Bejelentkezés
Még több...