Hírek 0.0-ból

 

Üdvözlet!

Fountain és a Black Legion

Lassan második hónapját tapossa az új Fozzie Sov rendszer. Hibái már most láthatóak. Azonban, míg CCP igyekszik foltozgatni és használhatóvá tenni a rendszert, addig nem minden entitás vár türelmesen a saját kárára, hogy a változások további hetek alatt beérjenek. 

A Black Legion szövetség a héten jelentette be, hogy elhagyja Fountain régiót, melyet nemrég foglaltak el hosszas és annál élvezetesebb harcban Fountain Core-t lakó szövetségeseikkel (ahová jómagam is tartozom) a jelentős létszámbeli fölényben lévő Brave-től. Ha figyelembe vesszük, hogy a Black Legion folyamatosan nomád entitásként járta Új Édent, folyamatosan érdekes harcokat keresve, akkor akár azt is mondhatnánk, hogy semmi meglepő nincs a dologban. Azonban Capri Sun Kraftfoods a BL egyik vezetője és fődiplomatája egy hosszas, epés beszédben kritizálta a jelenlegi játékmechanikát és a játékot működtető CCP-t, amiért hülyének nézni a 0.0-t élvező játékosokat és elvette tőlük azt, amiért eddig játszottak. Beszédében hosszasan citálta, hogy folyamatosan dolgozni egy adott területen és őrizni azt "fő műsoridőben" mennyire nem nyerő. Távozási tervük alapján parlagon hagyják a régiót és műveleteiket Cloud Ring-be helyezik át, ahol mostanság élénk küzdelem zajlott a területekért. Az itteni élettől, illetve a később low-sec régiók érintésével történő zavarosban való halászattól remélik a játékuk felpezsdülését. Sok szerencsét és jó harcokat kívánunk nekik!

 

Az új területbirtoklási rendszerről azt érdemes tudni, hogy jelentősen megkönnyíti az egészen kicsi entitásoknak is a használható területek meghódítását. Ugyanis csak azokat a rendszereket lehet értelmes keretek között megtartani, amelyekben ott él egy adott entitás és aktívan foglalkozik vele. A nem használt rendszerek viszont nagyon könnyen zaklathatóvá és megszerezhetővé váltak. Ez pedig sok panaszt okoz az olyan nagy entitásoknak, amelyek valamiért mégis komplett régiót, vagy régiókat akarnak birtokolni úgy, hogy a rendszereiknek csupán töredékét használják. Azonban az egész rendszer konstelláció szinten teszi szükségessé a birtoklást és ez gyakran nem használt rendszereket eredményez. Figyelembe véve, hogy a Black Legion Fountain java részét birtokolta, minden bizonnyal idegesítő helyzetben lehettek. Ugyanis a rendszer első perceitől kezdve unatkozó játékosok, főleg északiak és az Imperium csatlósai, illetve a hátramaradó, bosszúszomjas Brave-esek azzal szórakoztak, hogy eldobható hajókban bőven reakcióidő alatt foglalgatták el a nem használt rendszereket. Így a védőnek föl kellett állnia aztán megvédeni a rendszert, amely akár egy órát is igénybe vehetett, holott valódi támadók nem jöttek. 

Ez persze nem szükségszerűen vonja maga után a rendszer hibáját, habár tény, hogy CCP maga is beláthatta: a rendszer egy bizonyos ponton a védőket helyezi hátrányba és teszi ki őket sok fölösleges munkának. Azonban azt is oda kell írni a történet lapjainak margójára, hogy a legtöbb tradicionális Sov-tartó entitás nem tudta még elolvasni az írást a falon. Az üzenet pedig egyértelmű és jól kommunikált volt CCP részéről. A presztízsből való területbirtoklás kora lejárt. A kisebb szövetségek akár 1-2 rendszerrel is képesek elboldogulni és a jelenlegi rendszerben nem is szabad többet tartaniuk, ha nem akarják, hogy a játékukat folyamatosan "földeket kapáló" rabszolgamunkává tegye. Egy-két konstellációnál többre pedig a nagyobbaknak sincs szükségük. Amennyiben mindenki ledobná a területeket, amelyekre nincs szüksége és csak azokat tartaná meg, amelyeken ténylegesen él is, úgy  rengeteg hely szabadulna fel kisebb entitásoknak beköltözés céljára. Ezek után már kevés józan ésszel és előrelátó tervezéssel megoldható lenne, hogy a harc és a célpontok mindig karnyújtásnyi közelségben legyenek, de mindig tudjanak elegendő lélegzetet venni, hogy talpra álljanak egy csúfos kimenetelű harc után. Sajnos az EVE közösségének jelentős része nem ennyire előrelátó és a pillanatnyi, zsigeri izgalmakat, büszkeséget és e-peen méretet fölérendeli saját szórakozása fenntarthatóságának. Mindemellett azt sem árt kihangsúlyozni, hogy az erős entitások hisztis gyerekként nem hajlandóak tudomásul venni CCP azon szándékát, hogy a passzív pénzkeresést egyre szűkítse a játékban, illetve egyre inkább csak azokra korlátozza, akik az adott területen élnek. Ezzel végső soron több embert szeretnének bevonni a játékba és érdekeltté tenni a kis lokális dolgokban. Ami a játéknak jó. A játékosok viszont még csökönyösen ragaszkodnak a régi idők víziójához. Reméljük, ez a szemlélet idővel változik majd, hogy a játék is megmaradhasson jó egészségben. 

 

Fountain tekintetében úgy gondolom, hogy a régió még relatív sokáig parlagon fog heverni. Hírhedt ugyanis lakóiról, az FCORE-ról, amelybe több hódító erőnek is beletört már a bicskája. Fountain gerillái a központi Serpentis NPC-k által birtokolt (és nem elfoglalható) rendszerekben laknak már évek óta. Mivel a kalózoknak dolgoznak, dolgozunk, ezért a pénzkereset függetlenített az ellenség által megszállható területektől, ahogy a Serpentis állomásokról sem lehet csak úgy elűzni a helyieket.  Ezek a helyiek pedig nagy gyakorlatra tettek már szert a régióban megtelepedni vágyók zaklatásában. A harccal töltött évek alatt jöttek-mentek a nagy birodalmak, de Fountain lakói töretlenül maradtak és jól szórakoztak. 

Egy hosszú menetelés vége? A Nulli bezárja kapuit... Talán.

Meg nem erősített értesülések szerint Gorga, a Nulli Secunda évek alatt kiégett és CSM-ben is leszerepelt vezetője írásban intézett beszédet a tagsághoz. Ha a kiszivárogtatott információknak hinni lehet, akkor most az Alliance Tournament végeztével beszüntetik a szövetség működését. Habár a tényleges megvalósulás még várat magára, azonban a tavaly november óta gyülekező intő jelek mind ebbe az irányba mutatnak. 

A Nulli az egyik legharcosabbika volt 0.0 szövetségeseinek. Bő öt évvel ezelőtt még gyenge IT csatlósként sem voltak számon tartva. Azonban a nagy tömb bukásának híres túlélőiként az akkori HUN Reloaded-del gyakran vállvetve küzdve képesek voltak felvirágozni. Később az S2N létrehozta 0.0-ban az egyetlen olyan hatalmi blokkot, amely hosszabb távon is képes volt dacolni az északi goon-csatlós horda hódításainak. Ez a koalíció az N3 volt, amelyből az egyik N betű őket szimbolizálta. Az egyik legerősebb jellemzőjük volt, hogy amerre jártak, ott folyamatos harcot generáltak és ebből végső soron egész Új Éden profitált. Habár alapvetően területbirtokló entitásként kezdték és gyakran vezettek hadjáratokat, amikor egy adott környék éppen nem kínált elegendő tartalmat, azonban a végzetük úgy tűnik hosszú távon az volt, hogy hódításaik végeredményeként folyamatosan a Goon-ok vezette északi koalícióba ütköztek. Ez pedig majdnem minden esetben vereséget eredményezett, még ha egyre csökkent is a különbség minden harccal. 

A folyamatos hódítások és szuperhatalmi tömbök építése végül azt hozta magával, hogy a két tömb közül elfogyott a puffer. Az N3 pedig küldetésének tekintette a játékot veszélyeztető északiak legyőzését. 

Az utolsó igazi háborúban az N3 egészen odáig jutott, hogy az ellenség már csak árulással volt képes áttörést elérni, de a déli szövetség még ezt is képes volt megfordítani és annál is nagyobb területeket birtokolva megnyerni a háborút, mint amivel elkezdte. Azonban bármilyen komolyabb betörés az északiak területére mindig kudarccal végződött. 

 

Végső soron ez a küldetéstudat és a folyamatos, csodálatra méltó erőfeszítések ellenére, a folyamatos kudarcok hozták el a végső vereséget. Míg a délieknél (N3) évek óta főleg ugyanazok az emberek vezényelték le az embert próbáló hadjáratokat, ütközeteket és kisebb csetepatékat, addig az északiak hatékonyabb szervezeti felépítése és belső működése elérte azt, hogy felőröljék az N3-at. Az évek óta tartó folyamatos hadjáratok és a közöttük elnyúló béke, amely csak a fegyverkezésről szólt, egy újabb hónapokon át tartó állóháború ígéretével elkezdte nem megdobogtatni az emberek szívét. Míg északon főleg szórakozásból és unaloműzésből harcoltak, addig a déliek harcra egyfajta túlélésért és önigazolásért való folyamatos háború volt, előre menekülés a győzelembe. Vagyis ez lett volna, de a támadás mindig falakba ütközött és az otthoni pályán nem maradt más, csak a stagnálás és a koalíció létjogosultságának kérdéses mivolta. 

Miközben az N3 tömbje az évek alatt lassan, de biztosan kialakuló repedések mentén hasadni kezdett, a Nulli az utolsó pillanatokig vívta a háborút. Azonban a nagy küzdelemben befordult és szövetségeseitől eltávolodva, hirtelen egyedül találta magát a déli mély űrben, leharcoltan, kiégve és nagyon is sok vesztenivalóval. A tagság rostálódása és fogyatkozása kiheverhető lett volna, azonban a vezetők végig ragaszkodtak saját klikkjük töretlen kontrolljához és ezzel gyakorlatilag maguk fejezték le a szövetséget. A végére még egy nagy, utolsó céltalan menetelés belefért, de úgy tűnik a politikai vezetés java elhullott az útszélen, míg a megfogyatkozott sereg tovább masírozott keresztül Új Éden egyik szegletéből a másikba, végül a harmadikba.

Ha hinni lehet a híreszteléseknek és kiszivárogtatásoknak, akkor a Nullinak ezzel az Alliance Tournament-tel lényegében vége. Szomorú, de véleményem szerint valahol megérdemelt, önmagukra idézett végzet ez. A szövetség sok éves közös történetét egy bravúrosnak szánt AT szerepléssel szerették volna lezárni... Ahol sajnos az aprólékosan felépített taktika elbukott egy e-war fregatt fél percnyi szerencséjén.

 

Hozzászólások:

HUN Corp.
2015.09.01 22:19:52
És a POS tényleg megvan még, ahol ~1-2 hónapja kiloggoltam egy rakat Brave hullával a raktérben? :DNekem úgy tűnik, hogy az N3 is csak egy újabb minta a mintában :)
Sebiestor Tribe
2015.09.04 10:54:10
Nagyon jo cikk volt, koszonom!
Bejelentkezés
Még több...