Nyáron jön: Innováció a kutatásban

Nyáron jön: Innováció a kutatásban

 

Azok kedvéért, akik csak most csatlakoztak a "Nyáron jön", Industry-val foglalkozó blogsorozat olvasásába, íme egy lista a kapcsolódó összefoglalókról:

  1. Nyáron jön: Finomított nerf - A modulok és hajók finomítását 55%-ban maximalizálják.
  2. Nyáron jön: Slottalanítás - Eltűnnek a várólisták (slotok), a további hozzávalók és a RAM-ok százalékos sérülései.
  3. Nyáron jön: Gyárlátogatás - Teljesen új felület a gyártási és kutatási tevékenységeknek.
  4. Nyáron jön: Innováció a kutatásban - Megváltozik a tervrajzok javítására vonatkozó kutatás.
  5. Nyáron jön: Árváltozások - A várólistákat felváltó árrendszer.
  6. Nyáron jön: Csapatok?

 

#4 A kutató kutat kutat

 

Másolás

2014 nyarán minden tervrajz másolási idejét meg fogják változtatni úgy, hogy az azonos legyen a gyártási idővel. Ezen a skillek fognak majd változtatni, mivel maxolt skillekkel az Industry 20%-al csökkenti a gyártást, a Science pedig 25%-al a kutatást, ezért végeredményben a másolás csak 6,25%-al lesz gyorsabb a gyártásnál.... uhm, mi?
Áááá. "Reduce copy time on all blueprints" == "be the same as base build-time". A jelenlegi adataik szerint a T1 tervrajzok másolása 20x addig tart, mint a legyártásuk, a T2 tervrajzoké (a szerencsésebbeknek) pedig 100x addig.

Továbbá tesztelik a gyártók kockázati tűrőképességét, hogy mikor viszik el gyártani eredeti tervrajzot a másolat helyett, ugyanis - ahogy korábban is írták, - el fogják venni a lehetőséget, hogy az állomásról indítsd el az eredeti tervrajz másolását egy Mobil Lab.-on át, hisz "abban nincs semmi kockázat".

 

Kutatás

Rögtön az előző, "Gyárlátogatás" cikkben feltűnhetett, hogy a Blueprint-ek (tervrajzok) kutatási adatainál nem PE, hanem TE van. Ennek az az oka, hogy a Production Efficiency paramétert átnevezik Time Efficiency-re, hogy ezzel egyértelműbb legyen, hogy mire is való: csökkenti a gyártási időt. Itt bizony nem állnak meg és belenyúlnak az ME/TE működésébe, mert pl "Miért Material Effiency a neve, ha az lehetne Material Level is?"

A legnagyobb változás talán az lesz, hogy a tervrajzok kutatása ezentúl nem egy végtelen sorozatot leíró folyamat lesz, amiben minden tag - a kutatási idő - ugyan addig tart. A tervek szerint inkább fog hasonlítani a Skill Training (tanulási) rendszerhez, ahol minden szint egyre több időt fog igénybe venni. Bár a jelenlegi ME/PE matematika jól működik, de a határérték-számítás nem könnyíti meg az átláthatóságot, mert kerekítés nélkül csak a végtelenben lenne veszteségtől mentes.

 

Nincs több veszteség

A Waste (veszteség), az Extra Materials-hoz hasonlóan eltörölhető, mivel a finomításnál már biztos nem nyerhető vissza a 100%. Ahelyett, hogy külön számolgatnának veszteséget, amit aztán az ME csökkent,... eltörlik ezt az egészet. A gyártási költségeket megnövelik 11%-al és az ME ennek az új értéknek a 10%-át (is) fogja csökkenteni szintenként.

A gyártási idő csökkentése már hasonló elven működik, ezért ahhoz nem nyúlnak.

 

TE ME'?

Az új, tíz-lépcsős (szintes) rendszerben az ME szintenként 1%-ot csökkent a tervrajz nyersanyag szükségletein, a TE pedig 2%-ot a gyártási idején. Hogy jobban érthető legyen, az új felületen a tervrajz információnál a szintek helyett %-ot fognak ezek mutatni. Vagyis, ha négyszer kutattál rajta ME-t, akkor ME 4% lesz, ha háromszor TE, akkor peddig TE 6% lesz odaírva.

Ezek után minden tervrajzot rangsorolnak és ez a rang szintje fogja felszorozni a kutatási időt, ahogy a skilleknél is. Egy "rank 1"-es tervrajz kutatási szintjeihez szükséges idők:

Szint   

 Kerekítve összesen 

1 1 perc 45 m.perc
2 4 perc
3 10 perc
4 24 perc
5 56 perc
6 2 óra
7 5 óra
8 12 óra
9 1 nap
10 3 nap

Skillek és Implantok tovább csökkenthetik ezeket, ahogy eddig is.

A negatív értékű ME/TE szintű tervrajzok (általában Invent során kapottak azok) át lesznek konvertálva -4 => -100% alapon és majd a Decryptorokat is ehhez mérten frissítik (ha el nem felejtik).

Ahogy említettem, a fenti számok rank 1-es tervrajzokra vonatkoznak, pl lőszerek. A modulok 2-es, a T1 hajók 20/40/60-as rangokat kapnak, míg a titánok 3414-est.

 

De mit csinálnak a már kutatott BPO-kkal?

Sajnos nem tervezik, hogy az ME 120-as BPO-kat átrakják ME 120%-ra, inkább:

  • ME/PE 1 -> ME 5%/TE 10%
  • ME/PE 5-9 -> ME 9%/TE 18%
  • ME/PE >10 -> ME 10%/PE 20%

Ezzel mindenki csak nyer, de azok, akik úgy érzik, hogy káruk keletkezik a változásokból, vagy szeretnének visszajelzést küldeni, azokra a Devek számítanak a következő fórumon:
https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=340181

A teljes bejegyzés itt olvasható:
http://community.eveonline.com/news/dev-blogs/researching-the-future/

Hozzászólások:

Bejelentkezés
Még több...