Nyáron jön: Slottalanítás

Nyáron jön: Slottalanítás

 

Majdnem egy hónappal ezelőtt foglaltam össze nektek a nyári kiegészítővel érkező változásokat a finomításra nézve, ami miatt rajtam kívül még sokan fel vannak háborodva. Ám úgy tűnik, hogy ez egy nagyobb terv része a CCP-nél és egy sor változást eszközölnek a finomítás, gyártás és kutatás terén.
 
Abban a gondolatmenetükben egyetértek, hogy a hatalmas csaták és gazdasági folyamatok az ipari háttér nélkül nem létezhetne. Így a következő változások legyenek bármennyire is pozitívak - a korábbi évek tapasztalatai miatt elfogultan -, én is jónak tartom őket (whaaaaaat?).

 

Jajj! Mi vár ránk?

Hát még néhány DevBlog, az biztos :D
Változik a finomítás, a gyártás és az egyéb termelési, kutatási és fejlesztési folyamatok felhasználói felülete és még sok minden:

 

#2: Változások a gyártásban.

"nem kell félni, nem fog fájni"

 

Elemek csoportosítása a Market-en:

A jelenlegi csoportok nem igazán (legen... wait for it!) logikusak, ezért átpakolják a dolgokat és adnak ikonokat a csoportoknak (...dary).

Anyagok: fúrt, finomított vagy felszedett nyersanyagok

  • Frakciók (Faction Materials): minden ami Cosmos vagy Storyline küldetésekből jön
  • Gáz (Gas Cloud Materials): gáz anyagok booster vagy Tech3 gyártásban
  • Bolygók (Planetary Materials): amik a bolygóművelésbe beletartoznak
  • Nyersanyagok (Raw materials): kő jégkocka?
  • Reakció anyagok (Reaction materials): elemek, amiket a POS reakcióban használunk
  • Salvage materials: értelemszerű :)
  • Víz (Ice products): amit a jég megolvasztása után kapunk ;)
  • Kavicsok (Minerals): amit a kibányászott kövek szétzúzása után kapunk

Komponensek: bármilyen gyártási elem, amit a fentiekből kaphatunk

  • Advanced Capital Components: T2 Capital komponensek fajok szerint rendezve
  • Advanced Components:T2 Capital-alatti komponensek fajok szerint rendezve
  • Outpost Components: minden ami az állomások előállításához kell
  • Fuel Blocks: ami a POS-ok üzemanyagaként szolgálnak
  • Hybrid Components: Tech3-as gyártáshoz szükséges komponensek
  • R.A.M.: Tech2 és Tech3-as gyártáshoz (és kutatáshoz) szükséges "fogyó" eszközök
  • Standard Capital Ship Components: Tech1 Capital gyártáshoz szükséges komponensek

Kutatói felszerelés: a K+F feladatokhoz szükséges "fogyó eszközök"

  • Decryptors: Invention és Reverse Engineering munkák javítására szolgálnak
  • Ancient Relics: Reverse Engineering elindításához szükséges
  • Data Interfaces: Tech2 Invent folyamatokhoz szükséges faj specifikus eszközök
  • Datacores: Invent és Reverse Engineering fogyó eszköze
  • R.db: kutatáshoz szükséges

Talán segít az áttekintésben ez a kép.

 

Elég a sérülésekből!

A Tech2 gyártásban és kutatásban van jelenleg több R.A.M. - elnevezésű dolog, amik munkafolyamatonként sérülnek. Ez 1-1 ciklusnál még nem zavaró, de, ha elindítunk pl egy 5 ciklusos folyamatot, akkor 5 R.A.M. kell az elindításhoz, de lehet, hogy csak 2 R.A.M. fog elveszni. Ilyenkor joggal tehettük fel a kérdést, hogy "mi a fenének kell az 5 R.A.M.?".
 
Hát rájöttek, hogy egyáltalán nem szükséges ez a százalékosdi, ha felszoroznak mindent 100-al. Röviden: ha egy gyártási folyamat 20%-át használta el eddig a speicifkus R.A.M.-ból, akkor ezentúl 20 darab fog kelleni, ugyanígy a R.A.M. gyártásánál 1 darab helyett 100 darabot kapunk.

Egy oszloppal kevesebb, ami zavarba hozhat minket \o/

 

További hozzávalók, minek?

Az átgondolatlan, baltás munka szemrevaló eleme az "Extra materials", ami azért került bele néhány gyártási vagy kutatási folyamatba, hogy legyen olyan része, ami biztosan nem kapható vissza, pl. amikor valaki újra akarja hasznosítani a legyártott eszközt és bedobja a zúzdába. Ezeket az értékeket külön kezelték és még nem is voltak rájuk érvényesek a karakterünk skilljei vagy a BPO kutatási értéke. Mondhatni egészen szipi-szuper, és persze zavaró.
 
Most viszont, hogy az eszközök/hajók finomításából maximum 55% lesz visszanyerhető, már magabiztosan, a játékosok találékonyságának félelmétől mentesen összevonhatják a szükséges és az extra igényeket.

 

Slottalanítás

Hungarikum!
Réges-régen egy messzi messzi EVE-verzióban az állomások maréknyi gyártási kapacitását a cégek "aki kapja marja" alapon addig bérelték, amíg pénzük bírta, vagy amíg a gyártási vagy kutatási munkájuk futott. Azóta már megváltoztatták ezt a rendszert és bevezették a slot fogalmát New Eden POD-pilótáinak. Ezzel - állítólag - egy szabadabb verseny indult be - vagy nem indult be. Továbbra is mindenki (némán) harcolt az állomások gyártási kapacitásáért. A kevésbé szerencséseknek szedniük kellett a sátorfájuk, ha nem akartak várni, amíg befejeződnek a slotokban a gyártások.

Ez nyáron megszűnik. Nem mondanám, hogy ennek nem lehetne örülni, de Én nem tudom miért mondanak le róla, hisz pont azt csinálta, amire tervezték: mozgásra vagy alternatív megoldásokra kényszerített. Persze továbbra is lesz csel a dologban, ugyanis azokon az állomásokon, ahol sokan gyártanak egy idő után elkezd emelkedni a gyártási költség amit az NPC-knek kell fizetni.

Ördögi, főleg, ha eszünkbe jut, hogy vannak ám POS-ok, meg Mobil struktúrák, amiken lehet gyártani meg kutatni. Aztán nézzük a Titán BPO-nkat (ami az NPC állomás hangárjából teljes biztonságban másolódik az egyik ilyen mobil struktúrán át) és tovább olvassuk ezt a DevBlog összefoglalót és már várjuk, hogy én azt írjam, hogy "ennek is vége lesz nyáron".
Kívánságotok parancs: Igen vége lesz. Ki kell majd vinni a BPO-kat a Mobil Laboratory struktúrákba a kutatáshoz vagy másoláshoz.

Sajnos nem látok rá esélyt, hogy nagy lázadás lenne, mivel a fenti probléma a játékosok kevesebb hányadát érinti rosszul, mint akiknek a következőek pozitívak lesznek:

  • Bármilyen standing-el ki lehet majd rakni a tornyokat HighSec-ben (kivéve Jita és a kezdő rendszerek)
  • A Mobil gyárak és kutató labok teljesítményét - a kockázatok megemelkedéshez mérten - növelik (számok később)
  • Csökkentik a BPO másolási idejét

Ezzel a slotok vadászata utáni passzív pénzkereset bebiztosítása helyett egy támadható felületre akarják terelni a HighSec ipart és motiválni a játékosokat, hogy megvédjék a értékeiket, vagy legyenek annyira aktívak, hogy kiveszik a drága BPO-kat a Mobil Labokból mielőtt a torony a végső (Reinforced) védelmi állapotába lépne.

 

Nyálcsorgatás:

 

Forrás: https://community.eveonline.com/news/dev-blogs/building-better-worlds/

Hozzászólások:

Bejelentkezés
Még több...