Nyáron jön: A finomított nerf

Nyáron jön: A finomított nerf

 

Most már jó lenne letenni a 2048-at és mesélni arról, hogy mit tudtunk meg :)

Hol volt, hol nem volt. Volt egyszer egy Reprocessing, ami lehetővé tette, hogy az aszteroidákból kinyerhetőek legyenek az alapvető építőkövek. Ezekből aztán lőszert, űrhajót vagy üzemanyagot állíthattunk elő. Ez jó volt. Olyannyira jó volt, hogy ágyúkba legyártva néhány Jump Freighter rakterébe befértek a csak 0.0-ban gyártható anyahajók, titánok és ez bökte valakinek a szemét, úgyhogy ideje volt elővenni a nerfhammert!

 

Mi volt a baj a finomítással?

Mivel az NPC állomásokon kívül szinte minden veszteséges volt, mindenki arra törekedett, hogy a kifúrt anyagát vagy felszedett loot-ját, egy olyan állomásra vigye el, ahol 100%-ot kap vissza. Nem használtuk a POS-okra kirakható Reprocessing Array-eket és csak Minmatar Outpost-okon (dedikált bányász központ) finomítottunk, ha mertünk.

A jelenlegi finomítási formula:

Reprocessing yield: Station Equipment + 0.375 x (1 + Refining skill x 0.02) x (1 + Refining Efficiency skill x 0.04) x (1 + Ore Processing skill x 0.05)

Egy kis átalakítás után a következőt tervezik:

Reprocessing yield: Station Equipment x (1 + Refining skill x 0.03) x (1 + Refining Efficiency skill x 0.02) x (1 + Ore Processing skill x 0.02) )

 

Röviden:

  • az állomás alap 37,5%-át elveszik
  • a Refining Skill 2% helyett 3%-ot ad
  • a Refining Efficiency 4% helyett 2%-ot ad
  • az anyag specifikus skill 5% helyett csak 2%-ot ad

Ezen kívül a finomítást javító implatok csak kavicsokra (nyersanyag és jég) hatnak, azaz modulokra és hajókra nem. A modul finomítást segítő Scrap Metal Processing skill pedig 5% helyett csak 2%-ot ad a visszanyert alapanyagokhoz. Ez azt jelenti, hogy a 425mm-es Railgun maximum 50-55%-át nyerhetjük vissza, így búcsúzhatunk a Jitáról leszállított Nyx-ektől.

 

A fentiekből az is következik, hogy, nemhogy 100% közelben sem lenne emiatt a finomítás a "kimaxolt karaktereknek", de egy 72.4%-os pofont kapunk.

Hogy értelme maradjon a bányászatnak (a teljes Tech 1 ipar gerincének), az így kieső nyersanyag mennyiségeket két lépcsőben is pótolják:

  1. 38,1%-al több nyersanyag jön minden finomításkor
  2. 100 egységenként lehetne finomítani, így további mennyiségeket csempészhetnek bele

És még egy formula:

New mineral quantity = (old mineral quantity * new ore batch size / old ore batch size)* 1.381

Ezzel a CCP-s Devek számításai szerint már csak 3-10%-os veszteség érhet minket a finomításkor (a korábbiakhoz képest).

Várod már?
Túlélem: 1
 
Nekem tetszik!: 1
 
Nerf CCP!: 6
 
A szavazáshoz be kell jelentkezni.

Azok az Outpostok

Ha valaki bányászni és finomítani szeretett volna és hozzá egy állomást építeni, akkor eddig az egyetlen választása egy Minmatar Outpost lehetett (annak a 35%-os alapjával). Outpostot fejleszteni annyiba kerül, mint egy új Outpostot lerakni, de a finomítás az egyetlen, amivel ezt nem lehet megkerülni, mert nem kapunk több nyersanyagot vissza egy másik Outposttal. A nyári kiegészítő után az összes Outpost 50%-os finomítási alapot kap, de a fejlesztéssel a Minmatar 60%-ig, a többi 57%-ig javítható.

 

Finomítás POS-nál?! Mivan?

Bár a finomító modulok a POS-okkal egyidősek, azok annyira veszteségesek és nevetségesen használhatatlanok, hogy a legtöbben inkább felépítenek egy Outpostot. De mi van azokkal, akik ezt nem tehetik meg? Tömörítenek Rorqual-al?

Azaz 0.4 alatt ki lehet bővíteni a tornyunkat egy Intensive modullal, ami 54%-os finomítási alapot ad (szerk: bár mintha erre korábban se hatott volna semmi).

 

 

Szóval a számok megváltoznak és finomíthatunk kicsit jobban POS-on, de mihez kezdünk a 425mm Railgun-féle tömörítés nélkül?

A Devek erre is gondoltak: belenyúlnak a nyersanyag tömörítésbe "ha lúd, legyen kövér", eltörlik a tömörítő BPO-kat (akinél van, annak kifizetik az árát) és adnak egy tömörítő modult a POS-oknak.

 

Hogy azért mégis ez inkább fejlesztés, mint nerf legyen, kapunk egy új finomító felületet.

Akit részletesebben érdekel ez a csodálatosság, az eredeti devblog itt érhető el:
http://community.eveonline.com/news/dev-blogs/reprocess-all-the-things/

Hozzászólások:

Bejelentkezés
Még több...